Arıza Bulma Giderme

Arıza Bulma Giderme:

  • Her gün düzenli olarak tank basıncını ve seviyesini basınç ve seviye kontrol formuna kaydedin.
  • LNG kaçaklarında önce sıcak su ile donan buzu eritiniz ve rekorları sıkınız.
  • Gaz kullanımı olmadığı zamanlarda tank kullanım vanalarını kapatınız.
  • Tankın uzun süreli duruşlarında tank basıncını 3 bar'a düşürünüz. Aksi halde bir haftayı geçen durumlarda tank basıncı kendiliğinden artar.

Tank basıncının 5 Bar'a ulaşmasına izin vermeyiniz.

 

Tank basıncı aşağıdaki hallerde yükselebilir:

  • Uzun süre gaz kulanılmaz ise (Bir hafta - Bir ay gibi..) LNG tank basıncı yükselir
  • LNG tankı Aşırı derecede doldurulmuş olabilir.
  • LNG tank vakumu bozulmuş olabilir.
  • EVAPARATÖR(Buharlaştırıcı) Sıvı vanası (10 nolu) Kaçak yapabilir.
  • Tank regülatörü arızalanmış olabilir.

 

Muhtemel Sorunlar:

Dolum Sonrası 3G ve 2L Vanası Gaz Kaçırıyor:

  • 1. 5G, 6L, 11L, 12G vanalarını kapat.
  • 2. 2L ve 3G vanalarını aç.
  • 3. Dolum ağzından kontrollü şekilde gaz çıkışına izin ver.
  • 4. 2L ve 3G vanalarına su tutarak buzunu çöz.
  • 5. 2L ve 3G vanalarını kapat
  • 6. 5G, 6L, 11L ve 12G vanalarını aç.

 

Sorun: Emniyet Valfi Gaz Tahliye Ediyor:

Tank Emniyet Valfi açtıktan sonra basınç 5 barın altına düştüğü halde emniyet valfi gaz tahliyesini durdurmuyorsa 3 yollu vana kolunu diğer tarafa çevir. Vana buzlanmış ise su tutarak buzu çöz.

 

Sorun: Pnomatik Vanalardan Hatta Gaz Gitmiyor

  • Hava hortumlarında kaçak var
  • Selenoid vana ayarsız havayı yükselt.
  • Selenoid valfe elektrik gelmiyor. Ana pano ikaz lambalarını kontrol et. Vana aşırı buzlanmış ise su ile buzu çöz.
  • Kontaktör arızalı veya regülatör ayarsız.

 

Sorun: Kompresör Çalışmıyor:

  • Kompresöre elektrik gelmiyor.
  • Kompresör 4 ila 5 bar basınç aralığında çalıştırılmalıdır. Kompresör sürekli çalışıyorsa hava hattında kaçak var demektir.
  • Kompresör düğmesi kapalı, Kontaktör arızalı olabilir.

 

Bu durumlarda ENERJİ GRUP A.Ş ye haber veriniz.