Arıza Bulma Giderme:
- Her gün düzenli olarak tank basıncını ve seviyesini basınç ve seviye kontrol formuna kaydedin.
- LNG kaçaklarında önce sıcak su ile donan buzu eritiniz ve rekorları sıkınız.
- Gaz kullanımı olmadığı zamanlarda tank kullanım vanalarını kapatınız.
- Tankın uzun süreli duruşlarında tank basıncını 3 bar'a düşürünüz. Aksi halde bir haftayı geçen durumlarda tank basıncı kendiliğinden artar.
Tank basıncının 5 Bar'a ulaşmasına izin vermeyiniz.
Tank basıncı aşağıdaki hallerde yükselebilir:
- Uzun süre gaz kulanılmaz ise (Bir hafta - Bir ay gibi..) LNG tank basıncı yükselir
- LNG tankı Aşırı derecede doldurulmuş olabilir.
- LNG tank vakumu bozulmuş olabilir.
- EVAPARATÖR(Buharlaştırıcı) Sıvı vanası (10 nolu) Kaçak yapabilir.
- Tank regülatörü arızalanmış olabilir.
Muhtemel Sorunlar:
Dolum Sonrası 3G ve 2L Vanası Gaz Kaçırıyor:
- 1. 5G, 6L, 11L, 12G vanalarını kapat.
- 2. 2L ve 3G vanalarını aç.
- 3. Dolum ağzından kontrollü şekilde gaz çıkışına izin ver.
- 4. 2L ve 3G vanalarına su tutarak buzunu çöz.
- 5. 2L ve 3G vanalarını kapat
- 6. 5G, 6L, 11L ve 12G vanalarını aç.
Sorun: Emniyet Valfi Gaz Tahliye Ediyor:
Tank Emniyet Valfi açtıktan sonra basınç 5 barın altına düştüğü halde emniyet valfi gaz tahliyesini durdurmuyorsa 3 yollu vana kolunu diğer tarafa çevir. Vana buzlanmış ise su tutarak buzu çöz.
Sorun: Pnomatik Vanalardan Hatta Gaz Gitmiyor
- Hava hortumlarında kaçak var
- Selenoid vana ayarsız havayı yükselt.
- Selenoid valfe elektrik gelmiyor. Ana pano ikaz lambalarını kontrol et. Vana aşırı buzlanmış ise su ile buzu çöz.
- Kontaktör arızalı veya regülatör ayarsız.
Sorun: Kompresör Çalışmıyor:
- Kompresöre elektrik gelmiyor.
- Kompresör 4 ila 5 bar basınç aralığında çalıştırılmalıdır. Kompresör sürekli çalışıyorsa hava hattında kaçak var demektir.
- Kompresör düğmesi kapalı, Kontaktör arızalı olabilir.
Bu durumlarda ENERJİ GRUP A.Ş ye haber veriniz.